3 CZERWCA
WTOREK, Wspomnienie świętych męczenników Karola Lwangi i Towarzyszy EWANGELIA - J 17, 1-11a (Ojcze, otocz swego Syna chwałą) W czasie Ostatniej Wieczerzy Jezus, podniósłszy oczy ku niebu, rzekł: MEDYTACJA Jezus wie, że zbliża się czas wypełnienia Jego misji. Jej celem jest zapewnić życie wieczne każdemu z nas. Chociaż życie biologiczne każdego dnia zmierza do kresu, to mamy zapewnione życie wieczne... Jezus tłumaczy, w czym tkwi istota życia wiecznego. Chodzi o poznanie Boga Ojca, którego On przyszedł objawić. Poznać Ojca, to uwierzyć i przyjąć Jego bezwarunkową miłość, byś mogli powiedzieć o sobie, że jesteśmy ukochanymi synami lub córkami Boga... Jezus zwraca się do Ojca, wstawiając się za każdym człowiekiem, za którego wkrótce odda życie... "A to jest życie wieczne: aby znali Ciebie, jedynego, prawdziwego Boga, oraz Tego, którego posłałeś, Jezusa Chrystusa" (J 17, 3). Rozpoczynając swoją arcykapłańską modlitwę za uczniów wszystkich czasów, Jezus wskazuje na cel ich misji - doprowadzić innych do poznania Boga i do wiary w Niego. To piękne Rozdział 17. Ewangelii świętego Jana to tak zwana Modlitwa Arcykapłańska. Jezus w uroczysty sposób podejmuje różne tematy, które wybrzmiewały wcześniej w Jego nauczaniu i znakach. Zamyka w ten sposób swoje nauczanie i zostawia uczniom rodzaj ‘testamentu’... Modlitwa Arcykapłańska może być odczytywana jako 'Janowa wersja modlitwy Ojcze nasz'. Jest to wielkie dziękczynienie Jezusa za dzieło, które Ojciec dał Mu do wykonania. Jest to też modlitwa wstawiennicza za tych, którzy mają kontynuować Jego dzieło, którym jest ‘znać jedynego, prawdziwego Boga i tego, którego On posłał, Jezusa Chrystusa... Życie wieczne. To wyrażenie w Modlitwie Arcykapłańskiej używane jest jako synonim ‘królestwa Bożego’. To ‘znajomość Ojca’ i Jego relacji do Syna. Nie jest to wiedza, poznanie intelektualne, ale egzystencjalne doświadczenie... Jezus modli się w czasie ostatniej wieczerzy, tuż przed procesem, drogą krzyżową i śmiercią. To nie jest modlitwa lęku, choć Jezus wie, co Go czeka. To modlitwa pełna troski o uczniów, których zostawia w świecie... Jezus modli się do Ojca za swoich, a ludzi, których zna, których wybrał, którzy są Mu drodzy. Modli się również za nas. Prosi, aby byli jedno, aby żyli To także zadanie dla nas wszystkich. W dzisiejszym świecie, w którym łatwiej jest się pokłócić niż porozumieć, szybciej ocenić niż wysłuchać – jedność, prawda Jest poznanie rozumu i poznanie serca. Jest wiedza i powiew miłości. Zadaniem rozumu jest poznać prawdę. Szukać, stawiać pytania. Drążyć. Niekiedy toczyć spór. Bo prawda Boga jest omszonym kamieniem. Opisana wymyka się swemu opisowi. Domknięty proces myślowy zaledwie punktem wyjścia do dalszych poszukiwań. Rzeczywistość rozświetlona znów podąża ku ciemności, by na nowo odnaleźć się w świetle... Prawda nie lubi intelektualnego lenistwa. Ceni zadziornych, dociekliwych, nienasyconych. Nienasycenie jest znakiem pragnienia doświadczenia prawdy sercem. Otwiera drogę do poznania miłości... Kocham, bo jestem kochany. To drugie zawsze jest pierwsze. Nigdy na odwrót. Bóg umiłował, posłał, dał. Bezgranicznie zawierzył siebie człowiekowi. Bez tego zawierzenia nie jesteśmy w stanie wierzyć i odpowiedzieć miłością na miłość... A gdy Jego miłość, rozgrzeje, wypali, wypełni, przemieni, uczyni wszystko nowym, wtedy jesteśmy w stanie odpowiedzieć miłością na miłość, kochać bezgranicznie... W modlitwie arcykapłańskiej Jezus mówi o chwale Boga. Tuż przed męką nie prosi o ulgę, ale pragnie, by Jego życie i śmierć objawiły Ojca... Chwała Boża to nie wielkie znaki, lecz wierność, miłość i prawda. Jezus przez całe życie ukazywał, jaki jest Bóg – dobry, cierpliwy, miłosierny. Teraz także krzyż Chrystusowy staje się znakiem tej chwały... Jezus mówi również o uczniach. Oni przyjęli objawienie Boga, a to znaczy, że i my jesteśmy powołani do dawania świadectwa. Gdy przebaczamy, kochamy, modlimy się, to oddajemy chwałę Bogu. On jest widoczny w naszej codzienności, jeśli tylko żyjemy w jedności z Nim. To zaproszenie do życia, które naprawdę mówi o Bogu... ...Jezu, proszę o głęboką więź z Bogiem Ojcem... Proszę o łaskę poznania Boga i pełniejszą komunię z braćmi... Dziękuję za dar wspólnoty w wierze z braćmi KOMENTARZ AI (Sztucznej Inteligencji) do Ewangelii J 17, 1-11a, Ojcze, otocz swego Syna chwałą Wprowadzenie Ewangelia Jana 17,1-11a przedstawia tak zwaną „modlitwę arcykapłańską” Jezusa, w której modli się On za siebie, swoich uczniów i wszystkich, którzy dzięki nim uwierzą. Wyjaśnienie Fragment rozpoczyna się od tego, że Jezus podnosi oczy ku niebu i mówi: „Ojcze, nadeszła godzina. Otocz swego Syna chwałą, aby Syn mógł otoczyć Ciebie chwałą” (J 17, 1). Jezus mówi, że Ojciec dał Mu władzę nad wszystkimi ludźmi, aby dał życie wieczne wszystkim, których Mu dał (J 17, 2). Jezus mówi, że uwielbił Ojca na ziemi, kończąc dzieło, które Mu dał do wykonania (J 17, 4). Jezus mówi, że objawił imię Ojca tym, których Mu dał ze świata (J 17, 6). Zastosowanie Dzisiejszy fragment Ewangelii ma dla nas kilka implikacji. Wnioski Modlitwa Jezusa w Jana 17, 1-11a jest potężnym wyrazem Jego miłości do Ojca i do nas. --------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------- TUESDAY, Memorial of the Holy Martyrs Karol Lwanga and Companions GOSPEL - J 17:1-11a (Father, glorify your Son) During the Last Supper, Jesus, raising his eyes to heaven, said: MEDITATION Jesus knows that the time of the fulfillment of his mission is approaching. Its purpose is to ensure eternal life for each of us. Although biological life is coming to an end every day, we are assured of eternal life... Jesus explains the essence of eternal life. It is about knowing God the Father, whom he came to reveal. To know the Father is to believe and accept His unconditional love, so that you can say about yourself that you are beloved sons or daughters of God... Jesus addresses the Father, interceding for each person for whom he will soon give his life... "And this is eternal life: that they know you, the only true God, and Jesus Christ, whom you have sent" (Jn 17:3). Beginning his high priestly prayer for Chapter 17 of the Gospel of Saint John is the so-called High Priestly Prayer. Jesus solemnly addresses various themes that have previously resounded in his teaching and signs. In this way, he concludes his teaching and leaves his disciples a kind of 'testament'... The High Priestly Prayer can be read as 'John's version of the Our Father prayer'. This is Jesus’ great thanksgiving for the work that the Father has given him to do. It is also an intercessory prayer for those who are to continue his work, which is to ‘know the one true God and the one he has sent, Jesus Christ… Eternal life. This expression is used in the High Priestly Prayer as a synonym for ‘the kingdom of God’. It is ‘knowing the Father’ and his relationship to the Son. It is not knowledge, intellectual knowledge, but an existential experience… Jesus prays during the Last Supper, just before his trial, the Way of the Cross and death. This is not a prayer of fear, although Jesus knows what awaits him. It is a prayer full of concern for the disciples he leaves in the world… Jesus prays to the Father for his own, and for the people he knows, whom he has chosen, who are dear to him. He also prays for us. He asks that they may be one, that they may live in truth and love. And although he knows that many difficulties lie ahead, he does not ask that they be taken out of the world. On This is also a task for all of us. In today's world, where it is easier to argue than to reach an understanding, to judge more quickly than to listen - unity, truth and love are becoming not only values, but the hallmark of Christians. They make it credible that we belong to God and that He really works among us. There is knowledge of the mind and knowledge of the heart. There is knowledge and a breath of love. The task of the mind is to know the truth. To seek, to ask questions. To probe. Sometimes to argue. Because the truth of God is a mossy stone. When described, it eludes its description. A closed thought process Truth does not like intellectual laziness. It values ??the feisty, the inquisitive, the insatiable. Insatiability is a sign of the desire to experience truth with I love because I am loved. The latter is always the former. Never the other way around. God loved, sent, gave. He entrusted himself to man without limit. Without this entrustment we are unable to believe and respond with love to love... And when His love, warms, burns, fills, transforms, makes everything new, then we are able to respond with love to love, to love without limit... In the high priestly prayer, Jesus speaks of the glory of God. Just before his suffering, he does not ask for relief, but desires that his life and death reveal The glory of God is not great signs, but faithfulness, love and truth. Throughout his life, Jesus showed what God is like - good, patient, merciful. Now, Jesus also speaks of the disciples. They accepted the revelation of God, which means that we are also called to bear witness. When we forgive, love, pray, we give glory to God. He is visible in our daily lives, if only we live in unity with Him. This is an invitation to a life that truly speaks of God... ...Jesus, I ask for a deep bond with God the Father... I ask for the grace to know God and to have fuller communion with my brothers... Thank you for the gift of community in faith with my brothers and sisters... AI (Artificial Intelligence) COMMENTARY on the Gospel of John 17:1-11a, Father, glorify your Son Introduction The Gospel of John 17:1-11a presents the so-called “high priestly prayer” of Jesus, in which he prays for himself, his disciples, and all who will believe through them. Explanation The passage begins with Jesus raising his eyes to heaven and saying, “Father, the hour has come. Glorify your Son, that the Son may glorify you” (John 17:1). Jesus says that the Father has given Him authority over all people, so that He may give eternal life to all those He has given Him (John 17:2). Jesus says that He glorified the Father on earth by completing the work He gave Him to do (John 17:4). Jesus says that He has revealed the Father’s name to those He has given Him out of the world (John 17:6). Application Today’s Gospel passage has several implications for us. Conclusion Jesus’ prayer in John 17:1-11a is a powerful expression of His love for the Father and for us.
|