12 MAJA
PONIEDZIAŁEK, Dzień powszedni EWANGELIA - J 10, 1-10 (Jezus jest bramą owiec) Jezus powiedział: MEDYTACJA W życiu codziennym uczestniczymy w wielu rozmowach, słuchamy muzyki, podcastów, książek. W tym gąszczu dźwięków przemawia do nas również Bóg. Mówić do nas z miłością to pragnienie Jego serca... Jezus w dzisiejszej Ewangelii zostawia obietnicę życia w obfitości. To jest Jego misja: dać nam życie pełne, obfite, spełnione. Wierne trwanie w Jego obecności przez modlitwę, słuchanie Jego Słowa, życie sakramentami i wzajemna miłość to miejsca, w których Bóg będzie udzielał się nam i przez które będzie nas prowadził na swoje pastwisko... Bóg chce przemawiać do ludzi przez każdego z nas. Jego głos będzie można usłyszeć i Jego obecność będzie można dostrzec, kiedy będziemy przemawiał do ludzi z miłością. Ta miłość będzie wyrażać się w słowach otuchy, w modlitwie za kogoś w potrzebie, w codziennym uśmiechu lub towarzyszeniu komuś Jezus – brama owiec. Czasami nie traktujemy tego poważnie, bo zakładamy, że 'wiemy lepiej' od Boga, od Ewangelii, od nauczania Kościoła. 'Wiemy lepiej' od życiowej mądrości starszych pokoleń, bo mamy pokusę myśleć, że to od nas i dzięki nam coś się zaczęło. Tymczasem Jezus mówi, że On jest bramą i to przez Niego prowadzi droga do życia w pełni... Świętość nie jest luksusem dla wybranych, ale jest zaproszeniem dla każdego. Tylko trzeba wybrać i wejść przez właściwą bramę. Żyjmy więc na serio Jezusem i Jego Ewangelią. On jest bramą. Nie my i nasze wyobrażenia... Jezus nazywa siebie bramą, przez którą owce, czyli my, mogą wejść do życia, znaleźć schronienie i pokarm. Jezus nie mówi tylko o fizycznym bezpieczeństwie, ale o pełni życia duchowego, wiecznego... Każdy z nas codziennie dokonuje wyborów przez co, przez kogo i dokąd wchodzi. Możemy próbować wejść do życia innymi drogami, przez sukces za wszelką cenę, pogoń za przyjemnością, szukanie szczęścia bez Boga. Ale Jezus mówi jednoznacznie, że kto wchodzi taką drogą jest złodziejem i rozbójnikiem... Ostrzeżenie Jezusa wynika z troski Pasterza o nas. Tylko przez Niego, przez Jego naukę, miłość i ofiarę, możemy wejść do prawdziwego życia. Wszystko inne okaże się puste... Jezus zna nas, nasze zagubienia, codzienne zmagania i tęsknoty, zna nasze imię, naszą historię, nasze serce. Nie przyszedł, by coś nam zabrać, ale by nadać sens naszej codzienności, naszemu małżeństwu, pracy, relacjom, cierpieniu. Przyszedł, byśmy nie żyli byle jak, ale żyli pełnią serca i ducha. Dlatego tak bardzo Mu zależy, byśmy wybrali tę właściwą bramę... Jezus jest bramą i tylko ona prowadzi do życia. Dla wielu to stwierdzenie może być zbyt ogólnikowe lub radykalne. Dzisiaj trudno przyjmuje się prawdy kreślone wyraźną kreską. Łatwiej wszystko rozmyć w stwierdzeniach: 'przecież jestem dobrym człowiekiem i nie potrzebuję Kościoła' lub 'szukam duchowości uniwersalnej'... Jezus nie zaprasza do systemu, lecz do relacji. Nie do praktyk, ale do bliskości. Ciasna jest ta brama, bo przechodzi się przez nią sercem. Ciasna, bo miłość domaga się wyłączności: tylko Ty i ja. Wchodzić przez tę bramę, to przyjąć, że zostałem umiłowany przez Jezusa aż po krzyż. I odpowiedzieć. Nie połowicznie, ale całym sobą... ...Jezu, proszę o łaskę powierzenia się Tobie... KOMENTARZ AI (Sztucznej Inteligencji) do Ewangelii J 10, 1-10, Jezus jest bramą owiec Komentarz do Ewangelii Jana 10, 1-10, w której Jezus przedstawia się jako brama dla owiec. Jezus jako brama owiec w Ewangelii Jana 10, 1-10 W Ewangelii Jana 10, 1-10, Jezus używa metafory owiec i pasterza, aby zilustrować swoją rolę w zbawieniu ludzkości. Kontekst i znaczenie Fragment ten ma miejsce w kontekście sporu Jezusa z Żydami podczas Święta Poświęcenia w Jerozolimie. Analiza wersetów 1. Jan 10, 1-5 2. Jan 10, 6 3. Jan 10, 7-10 Interpretacje i implikacje 1. Jezus jako jedyna droga 2. Relacja pasterza z owcami 3. Życie w obfitości 4. Uniwersalność zbawienia Święty Augustyn z Hippony podkreśla, że zarówno pasterz, jak i owce wchodzą przez bramę, co oznacza, że wszyscy wierzący muszą podążać za Chrystusem, aby osiągnąć zbawienie. Podsumowanie Ewangelia Jana 10, 1-10, w której Jezus przedstawia się jako brama dla owiec, jest bogatą metaforą, która ukazuje Jego rolę jako jedynego pośrednika zbawienia. --------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------- MONDAY, Weekday GOSPEL - Jn 10:1-10 (Jesus is the sheepfold gate) Jesus said: MEDITATION In our daily lives, we participate in many conversations, listen to music, podcasts, books. God also speaks to us in this thicket of sounds. To speak to us with love is the desire of His heart... In today's Gospel, Jesus leaves us with the promise of life in abundance. This is His mission: to give us a full, abundant, fulfilled life. Faithful remaining in His presence through prayer, listening to His Word, living the sacraments and loving each other are the places where God will impart Himself to us and through which He will lead us to His pasture... God wants to speak to people through each of us. His voice will be heard and His presence will be visible when we speak to people with love. This love will be expressed in words of comfort, in prayer for someone in need, in a daily smile or accompanying someone in everyday life... Jesus - the gate of the sheep. Sometimes we do not take it seriously because we assume that we 'know better' than God, the Gospel, the teaching Holiness is not a luxury for the chosen ones, but an invitation for everyone. You just have to choose and enter through the right gate. So let us live seriously Jesus and His Gospel. He is the gate. Not us and our imaginations... Jesus calls himself the gate through which the sheep, that is, we, can enter life, find shelter and food. Jesus does not only speak of physical safety, but of the fullness of spiritual, eternal life... Each of us makes choices every day through what, through whom and where we enter. We can try to enter life through other paths, through success at all costs, the pursuit of pleasure, the search for happiness without God. But Jesus says unequivocally that whoever enters this way is a thief and a robber... Jesus' warning results from the Shepherd's concern for us. Only through Him, through His teaching, love and sacrifice, can we enter true life. Everything else will turn out to be empty... Jesus knows us, our confusions, daily struggles and longings, he knows our name, our history, our heart. He did not come to take anything from us, but to give meaning to our everyday life, our marriage, work, relationships, suffering. He came so that we would not live haphazardly, but would live with the fullness Jesus is the gate and only it leads to life. For many, this statement may be too general or radical. Today, it is difficult to accept truths drawn in a clear line. Jesus does not invite you to a system, but to a relationship. Not to practices, but to closeness. This gate is narrow because you pass through it with your heart. Narrow because love demands exclusivity: only you and me. To enter through this gate is to accept that I have been loved by Jesus to the cross. ...Jesus, I ask for the grace to entrust myself to You... AI (Artificial Intelligence) COMMENTARY on John 10:1-10, Jesus is the sheep gate A commentary on John 10:1-10, in which Jesus presents himself as the sheep gate. Jesus as the sheep gate in John 10:1-10 In John 10:1-10, Jesus uses the metaphor of sheep and shepherd to illustrate his role in the salvation of humanity. Context and meaning This passage takes place in the context of Jesus' dispute with the Jews during the Feast of Dedication in Jerusalem. Analysis of the verses 1. John 10:1-5 2. John 10:6 3. John 10:7-10 Interpretations and Implications 1. Jesus as the Only Way 2. The Shepherd’s Relationship with the Sheep 3. Abundant Life 4. The Universality of Salvation Saint Augustine of Hippo emphasizes that both the shepherd and the sheep enter through the gate, meaning that all believers must follow Christ in order to be saved. Summary The Gospel of John 10:1-10, in which Jesus presents himself as the gate for the sheep, is a rich metaphor that shows his role as the sole mediator of salvation.
|