25 KWIETNIA

PIĄTEK, Piątek w Oktawie Wielkanocy

EWANGELIA - J 21, 1-14 (Ukazanie się Zmartwychwstałego nad Jeziorem Tyberiadzkim)

Jezus znowu ukazał się nad Jeziorem Tyberiadzkim. A ukazał się w ten sposób: Byli razem Szymon Piotr, Tomasz, zwany Didymos, Natanael z Kany Galilejskiej, synowie Zebedeusza oraz dwaj inni z Jego uczniów. Szymon Piotr powiedział do nich: «Idę łowić ryby». Odpowiedzieli mu: «Idziemy i my
z tobą». Wyszli więc i wsiedli do łodzi, ale tej nocy nic nie ułowili.
A gdy ranek zaświtał, Jezus stanął na brzegu. Jednakże uczniowie nie wiedzieli, że to był Jezus.
A Jezus rzekł do nich: «Dzieci, macie coś do jedzenia?»
Odpowiedzieli Mu: «Nie».
On rzekł do nich: «Zarzućcie sieć po prawej stronie łodzi, a znajdziecie». Zarzucili więc i z powodu mnóstwa ryb nie mogli jej wyciągnąć.
Powiedział więc do Piotra ów uczeń, którego Jezus miłował: «To jest Pan!» Szymon Piotr, usłyszawszy, że to jest Pan, przywdział na siebie wierzchnią szatę – był bowiem prawie nagi – i rzucił się wpław do jeziora. Pozostali uczniowie przypłynęli łódką, ciągnąc za sobą sieć z rybami. Od brzegu bowiem nie było daleko – tylko około dwustu łokci.
A kiedy zeszli na ląd, ujrzeli rozłożone ognisko, a na nim ułożoną rybę oraz chleb. Rzekł do nich Jezus: «Przynieście jeszcze ryb, które teraz złowiliście». Poszedł Szymon Piotr i wyciągnął na brzeg sieć pełną wielkich ryb w liczbie stu pięćdziesięciu trzech. A pomimo tak wielkiej ilości sieć nie rozerwała się. Rzekł do nich Jezus: «Chodźcie, posilcie się!» Żaden z uczniów nie odważył się zadać Mu pytania: «Kto Ty jesteś?», bo wiedzieli, że to jest Pan. A Jezus przyszedł, wziął chleb i podał im – podobnie i rybę.
To już trzeci raz Jezus ukazał się uczniom od chwili, gdy zmartwychwstał.

MEDYTACJA

Niedługo po Zmartwychwstaniu uczniowie nie czują się pewnie w nowej rzeczywistości. Mimo, że Jezus już z nimi rozmawiał, trudno im odgadnąć, jak będą wyglądać najbliższe tygodnie lub miesiące...

Apostołowie doświadczają spotkania z Jezusem na różne sposoby. Jan rozpoznaje Go i mówi o tym innym, Piotr spieszy się, by doświadczyć spotkania jak najszybciej, inni zaś dbają o to, by połów bezpiecznie trafił na brzeg. Wszyscy są jednak zaproszeni do wspólnego posiłku...

Jezus, znając swoich uczniów, wychodzi naprzeciw ich potrzebom. Nie rozpoczyna rozmowy od wielkich planów i wzniosłych idei, ale daje im się poznać i dba
o to, by nie byli głodni...

"Szymon Piotr usłyszawszy, że to jest Pan, przywdział na siebie wierzchnią szatę, był bowiem prawie nagi, i rzucił się w morze" (J 21, 7). Oto radość Piotra
z faktu spotkania Mistrza. Jan woła, że to Jezus. Piotr rzuca się w morze, by jak najszybciej dotrzeć do Jezusa. Uczniowie przynoszą z radością połów, zgarnięty cudem Jezusa...

Miłość i przyjaźń mają to do siebie. Jezus nas kocha. Jezus jest naszym przyjacielem. Uświadomienie tej prawdy jest wielką mocą i otuchą. Cokolwiek byśmy zrobili, jakakolwiek historia życia nam towarzyszy, jakiekolwiek drogi życia nas poprowadzą, to jednak prawda o miłości i przyjaźni Pana nigdy się nie zmieni...

Prawda o miłości i przyjaźni Pana nigdy się nie zmieni. Niech ta prawda wzbudzi w nas radość, nadzieję oraz chęć odpowiadania miłością i przyjaźnią na Jego miłość i przyjaźń...

Rozdział 21. Ewangelii Jana to nie tyle zakończenie historii Jezusa z Nazaretu, co raczej otwarcie nowej perspektywy, eklezjalnej. Odtąd apostołowie, nowa wspólnota Kościoła, rozpoczyna swoją misję 'łowienia ludzi' dla Chrystusa...

Wspólnota uczniów Jezusa, choć poraniona, napotykająca na trudności i przeciwności, o świcie przełamującym ciemność swoim nowym światłem, przypominającym poranek zmartwychwstania, wyrusza na wielki połów. To wspólnota Kościoła po Wniebowstąpieniu Pana, która kontynuuje Jego dzieło
i świadczy o Nim wobec całego świata...

Uczniowie nie rozpoznają Pana od razu. Tkwią jeszcze zamknięci w swoich frustracjach i niepowodzeniach. Dopiero umiłowany uczeń rozpoznaje Jezusa i mówi Piotrowi o Jego obecności. Tylko miłość widzi i komunikuje, potrafi właściwie odczytać i zrozumieć rzeczywistość: "To jest Pan!" ...

Zmartwychwstały kolejny raz ukazuje się uczniom, co opisuje Ewangelista Jan. Rzecz dzieje się przy połowie ryb na Jeziorze Tyberiadzkim w Galilei. Piotr
i inni uczniowie byli zupełnie zaskoczeni, bez ubrania, prawie nadzy, z przepaskami na biodrach...

Wydaje się, że pomimo dwóch wcześniejszych spotkań uczniowie powrócili do wcześniejszych zajęć zawodowych. Jezus ukazuje się im jednak po raz trzeci. Tak jakby chciał ich upewnić, że na pewno zmartwychwstał, bo może im się wydaje, że ulegli indywidualnej czy zbiorowej halucynacji...

Poruszające jest to, że Jezus nie zniechęca się nimi: ich ucieczką od krzyża, nieprzyznawaniem się do Niego, zdradami, niewiarą w przetrwanie wspólnoty uczniów. Daje im nową szansę. Niedługo potem będą tworzyć wspólnotę oczekującą na zesłanie Ducha Świętego...

To kolejny cudowny połów. Pierwszy, opisany przez Ewangelistę Łukasza. Drugi po zmartwychwstaniu. Obydwa mają te same cechy. Nic nie złowiliśmy i 'na Twoje słowo', choć za drugim razem obyło się bez deklaracji...

Być może Jezus celowo powtórzył scenariusz cudownego połowu ryb. Być może w ten sposób chciał uświadomić Piotrowi, że zdrada na dziedzińcu arcykapłana go nie dyskwalifikuje. Prawie nagi z racji swojej przeszłości nadal jest opoką, skałą, na której On, Zmartwychwstały Pan, będzie budował swój Kościół, czego cudowny połów jest dowodem...

Być może Ewangelista Jan, utrwalając spotkanie nad Jeziorem Galilejskim, chce i nam powiedzieć, że Zmartwychwstały Pan nie buduje swojego Kościoła na naszych deklaracjach, chęciach, pragnieniach, jakże ulotnych, ułomnych. Kościół buduje Jego słowo, także wtedy, gdy ogarnia nas zniechęcenie, gdy więcej
w nas ciemności niż światła, gdy miesiącami wyciągamy puste sieci, gdy chciałoby się powiedzieć 'dość'...

On nie potrzebuje aniołów, herosów, ludzi ze stali, zawsze pewnych siebie, przystrojonych w szaty zadufania w sobie, udawanej pobożności, zawsze wszystko robiących najlepiej. Wystarczy Mu słaby, ale ufny...

"Żaden z uczniów nie odważył się zadać Mu pytania: 'Kto Ty jesteś?', bo wiedzieli, że to jest Pan" (J 21, 12). Spotkania Zmartwychwstałego z uczniami odbywają się w atmosferze zaskoczenia, radości, ale też chwilowego zdezorientowania. Uczniowie po dramatycznych wydarzeniach związanych z męką
i śmiercią Jezusa zdają się rozczarowani i zagubieni...

Z opisów w Ewangeliach możemy sformułować wniosek, że nie bardzo wiedzą, co mają z sobą zrobić. Próbują wracać do poprzedniego stylu życia. Gdy Jezus znajduje uczniów nad Jeziorem Tyberiadzkim, robią to, co potrafią najlepiej: łowią ryby. Ich spotkanie pokazuje, że w chwilach kryzysu, zwątpienia, nawet jeśli w zagubieniu potrafimy tylko 'robić swoje', Jezus nas znajdzie. Jego obecność ukoi i da nowy początek...

...Jezu, gdy noc się dłuży, a sieci wyciągam puste, naucz mnie czekać na Twój głos...

...Jezu, gdy mój trud wydaje się być daremny, gdy moje serce odczuwa znużenie, zostań na brzegu moich dni i wołaj mnie po imieniu...

...Jezu, Ty jesteś Panem poranka, światłem wschodzącym nad porażką, ogniem rozpalającym nadzieję...

...Jezu, dziękuję za każdy dzień, za bliskość także nierozpoznaną, za chleb łamany, pachnący Twoją obecnością...

...Jezu, daj mi uważność na twoje słowo, gotowość rzucenia sieci gdzie wskażesz, uległość Twemu milczeniu i wdzięczność za Twoją miłość...

...Jezu, jesteś ze mną w prostocie codzienności, w posiłku wspólnie zjedzonym, w odnowionym dziele...

...Jezu, dziękuje Ci, że za każdym razem, gdy wydaje się, że jesteś daleko, jesteś bliżej niż mi się wydaje...

...Jezu, proszę o łaskę trwania w Twojej obecności na co dzień... Proszę o łaskę poznania Twojej miłości do mnie... Dziękuję za Twoje ciągłe wzywanie mnie do współpracy w dziele ewangelizacji...

KOMENTARZ AI (Sztucznej Inteligencji) do Ewangelii J 21, 1-14, Ukazanie się Zmartwychwstałego nad Jeziorem Tyberiadzkim

Komentarz do Ewangelii Jana 21, 1-14, odwołującej się do ukazania się Zmartwychwstałego Chrystusa nad Jeziorem Tyberiadzkim

Ukazanie się Zmartwychwstałego nad Jeziorem Tyberiadzkim (J 21, 1-14)

Ewangelia Jana 21, 1-14 opisuje trzecie ukazanie się Jezusa uczniom po Jego zmartwychwstaniu, które miało miejsce nad Morzem Tyberiadzkim.
Ten fragment Ewangelii jest bogaty w symbolikę i teologiczne przesłanie, ukazujące relację między Jezusem a Jego uczniami po zmartwychwstaniu.

Kontekst i okoliczności

Po śmierci Jezusa uczniowie wracają do swoich wcześniejszych zajęć.
Piotr, Tomasz, Natanael, synowie Zebedeusza i dwaj inni uczniowie, są razem i Piotr decyduje się iść łowić ryby, a pozostali mu towarzyszą.
Całą noc łowią bezskutecznie.
Ten powrót do codziennych zajęć może symbolizować ich zagubienie i niepewność po śmierci Jezusa.

Interwencja Jezusa

O świcie Jezus staje na brzegu, ale uczniowie Go nie rozpoznają.
Jezus pyta ich, czy mają jakieś ryby, a gdy odpowiadają przecząco, nakazuje im zarzucić sieć po prawej stronie łodzi.
Posłuszni Jego słowom, uczniowie łowią tak wielką ilość ryb, że nie są w stanie wyciągnąć sieci.
Ten cudowny połów ryb przypomina wcześniejsze wydarzenie z życia Jezusa, kiedy to na Jego słowo Piotr złowił obfity połów.
Wtedy Jan rozpoznaje Jezusa i mówi o tym Piotrowi.

Rozpoznanie i reakcja Piotra

Na wieść, że to Pan, Piotr, który był nagi, przepasuje się i rzuca się w morze, aby jak najszybciej dotrzeć do Jezusa.
Pozostali uczniowie dopływają łodzią, ciągnąc za sobą sieć pełną ryb.
Piotr, pełen entuzjazmu i miłości do Jezusa, nie może czekać, aż łódź dobije do brzegu.

Uczta i dialog

Po wyjściu na brzeg uczniowie widzą rozpalone ognisko, na którym leżą ryby i chleb.
Jezus zaprasza ich na śniadanie.
Ewangelista podkreśla, że żaden z uczniów nie odważył się zapytać Go, kim jest, ponieważ wiedzieli, że to Pan.
Jezus bierze chleb i rybę, i podaje im.
Ten posiłek spożywany razem ma charakter wspólnotowy i przypomina Eucharystię, umacniając więź między Jezusem a uczniami.

Symbolika i znaczenie

1, Morze Tyberiadzkie
symbolizuje życie i codzienne troski uczniów.

2. Bezskuteczne łowy
oznaczają trud i bezowocność pracy bez obecności i błogosławieństwa Jezusa.

3. Prawa strona łodzi
- zarzucenie sieci po prawej stronie na polecenie Jezusa symbolizuje posłuszeństwo Jego słowu i prowadzi do obfitego połowu.

4. Obfity połów
jest znakiem błogosławieństwa i Bożej interwencji, ukazującym, że z Jezusem nawet trudne zadania stają się możliwe.

5. Ognisko i posiłek
symbolizują wspólnotę, miłość i przebaczenie, a także zapowiedź Eucharystii.

6. 153 ryby
- liczba ta ma różne interpretacje, ale często jest rozumiana jako symbol pełni i uniwersalności Kościoła.

Teologiczne przesłanie

To wydarzenie ukazuje kilka ważnych prawd teologicznych:

1. Inicjatywa Jezusa
Jezus sam wychodzi naprzeciw uczniom, którzy wrócili do swoich dawnych zajęć, pokazując, że Jego miłość i troska nie ustają.

2. Posłuszeństwo słowu Jezusa
Kluczem do sukcesu jest posłuszeństwo słowu Jezusa, które prowadzi do obfitych owoców.

3. Rozpoznanie Jezusa
Wiara i miłość pozwalają rozpoznać Jezusa, nawet w zwykłych okolicznościach.

4. Wspólnota z Jezusem
Spożywanie posiłku z Jezusem symbolizuje głęboką wspólnotę i jedność z Nim.

5. Powołanie Piotra
Po posiłku Jezus powierza Piotrowi misję pasterską, pytając go trzykrotnie o miłość i polecając mu paść Jego owce.

Podsumowanie

Ukazanie się Zmartwychwstałego nad Jeziorem Tyberiadzkim jest pełne symboliki i głębokich przesłań teologicznych.
Ukazuje inicjatywę Jezusa w budowaniu relacji z uczniami, znaczenie posłuszeństwa Jego słowu oraz potrzebę wzajemnej miłości i wspólnoty.
To wydarzenie umacnia wiarę i nadzieję, pokazując, że zmartwychwstały Jezus jest obecny w życiu swoich uczniów, prowadząc ich i błogosławiąc ich wysiłki.

---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

FRIDAY, Friday in the Octave of Easter

GOSPEL - J 21, 1-14 (The Appearance of the Risen One on the Sea of ??Tiberias)

Jesus appeared again on the Sea of ??Tiberias. And he appeared in this way: Simon Peter, Thomas called Didymus, Nathanael from Cana in Galilee,
the sons of Zebedee, and two others of his disciples were together. Simon Peter said to them, "I am going fishing." They answered him, "We also will go with you." So they went out and got into a boat, but that night they caught nothing.
And when the morning broke, Jesus stood on the shore. But the disciples did not know that it was Jesus.
And Jesus said to them, "Children, have you anything to eat?"
And they answered him, "No."
He said to them, “Cast the net on the right side of the boat, and you will find it.” So they cast it, but they could not pull it in because of the multitude of fish.
So that disciple whom Jesus loved said to Peter, “It is the Lord!” When Simon Peter heard that it was the Lord, he put on his outer garment (for he was almost naked) and swam into the lake. The other disciples came in the boat, dragging the net full of fish after them. For it was not far from the shore, only about two hundred cubits.
And when they had gone ashore, they saw a fire laid out, with fish laid on it, and bread. Jesus said to them, “Bring some of the fish which you have now caught.” Simon Peter went and dragged the net ashore full of one hundred and fifty-three large fish. And although there were so many, the net was not torn. Jesus said to them, “Come and eat.” None of the disciples dared to ask him, "Who are you?", because they knew it was the Lord. And Jesus came, took bread and gave it to them - and likewise the fish.
This is the third time that Jesus has appeared to the disciples since he rose from the dead.

MEDITATION

Shortly after the Resurrection, the disciples feel uncertain about their new reality. Although Jesus has already spoken to them, it is difficult for them to guess what the coming weeks or months will be like...

The Apostles experience the encounter with Jesus in different ways. John recognizes Him and tells the others about it, Peter rushes to experience
the encounter as soon as possible, while others make sure that the catch is safely brought to the shore. However, all are invited to share a meal...

Jesus, knowing his disciples, meets their needs. He does not begin the conversation with grand plans and lofty ideas, but makes himself known to them and makes sure that they are not hungry...

"When Simon Peter heard that it was the Lord, he put on his outer garment, for he was almost naked, and threw himself into the sea" (Jn 21:7). This
is Peter's joy at having met the Master. John exclaims that it is Jesus. Peter throws himself into the sea to reach Jesus as quickly as possible. The disciples bring with joy the catch, caught by the miracle of Jesus...

Love and friendship have this in common. Jesus loves us. Jesus is our friend. Realizing this truth is a great power and comfort. Whatever we do, whatever life story accompanies us, whatever paths of life lead us, the truth about the love and friendship of the Lord will never change...

The truth about the love and friendship of the Lord will never change. May this truth awaken in us joy, hope and the desire to respond with love
and friendship to His love and friendship...

Chapter 21 of the Gospel of John is not so much the end of the story of Jesus of Nazareth, but rather the opening of a new, ecclesial perspective. From then on, the apostles, the new community of the Church, begin their mission of 'fishing for people' for Christ...

The community of Jesus' disciples, although wounded, encountering difficulties and adversities, at the dawn breaking the darkness with its new light, reminiscent of the morning of the resurrection, sets off on a great catch. This is the community of the Church after the Lord's Ascension, which continues His work and bears witness to Him before the whole world...

The disciples do not recognize the Lord immediately. They are still locked in their frustrations and failures. Only the beloved disciple recognizes Jesus
and tells Peter about His presence. Only love sees and communicates, is able to correctly read and understand reality: "It is the Lord!" ...

The resurrected One appears to the disciples once again, as described by the Evangelist John. The event takes place during a fishing trip on the Sea
of ??Tiberias in Galilee. Peter and the other disciples were completely surprised, without clothes, almost naked, with loincloths...

It seems that despite the two previous meetings, the disciples returned to their previous professional activities. However, Jesus appears to them a third time. As if he wanted to assure them that he had definitely risen, because it may seem to them that they have succumbed to an individual or collective hallucination...

It is moving that Jesus is not discouraged by them: their escape from the cross, their refusal to acknowledge Him, their betrayals, their lack of faith
in the survival of the community of disciples. He gives them a new chance. Soon afterwards, they will form a community waiting for the outpouring
of the Holy Spirit...

This is another miraculous catch. The first, described by the Evangelist Luke. The second after the resurrection. Both have the same features. We caught nothing and 'on your word', although the second time there was no declaration...

Perhaps Jesus deliberately repeated the scenario of the miraculous catch of fish. Perhaps in this way he wanted to make Peter aware that the betrayal
in the courtyard of the high priest does not disqualify him. Almost naked due to his past, he is still a rock, a rock on which He, the Risen Lord, will build His Church, of which the miraculous catch is proof...

Perhaps the Evangelist John, by recording the meeting on the Sea of ??Galilee, wants to tell us that the Risen Lord does not build His Church on our declarations, desires, desires, how fleeting and flawed. The Church builds His word, even when we are overcome with discouragement, when there is more darkness than light within us, when for months we have been pulling out empty nets, when we would like to say 'enough'...

He does not need angels, heroes, men of steel, always self-confident, adorned in garments of self-confidence, feigned piety, always doing everything best.
A weak but trusting one is enough for Him...

"None of the disciples dared to ask him, 'Who are you?' because they knew that it was the Lord" (Jn 21:12). The meetings of the Risen One with the disciples take place in an atmosphere of surprise, joy, but also momentary disorientation. After the dramatic events related to the suffering and death of Jesus,
the disciples seem disappointed and lost...

From the descriptions in the Gospels, we can conclude that they do not really know what to do with themselves. They try to return to their previous lifestyle. When Jesus finds the disciples at the Sea of ??Galilee, they are doing what they do best: fishing. Their encounter shows that in moments of crisis, doubt, even
if in our confusion we can only 'do our own thing', Jesus will find us. His presence will soothe and give a new beginning...

...Jesus, when the night drags on and I pull out empty nets, teach me to wait for Your voice...

...Jesus, when my labor seems in vain, when my heart feels tired, stay on the shore of my days and call me by name...

...Jesus, You are the Lord of the morning, the light rising over defeat, the fire that ignites hope...

...Jesus, I thank You for each day, for the closeness even unrecognized, for the broken bread, fragrant with Your presence...

...Jesus, give me attentiveness to Your word, readiness to cast the net wherever You indicate, submission to Your silence and gratitude for Your love...

...Jesus, You are with me in the simplicity of everyday life, in a meal eaten together, in a renewed work...

...Jesus, I thank You that every time You seem far away, You are closer than I think...

...Jesus, I ask for the grace of remaining in Your presence every day... I ask for the grace of knowing Your love for me... Thank you for constantly calling me to cooperate in the work of evangelization...

AI (Artificial Intelligence) COMMENTARY on the Gospel of John 21:1-14, The Appearance of the Risen One on the Sea of ??Tiberias

Commentary on the Gospel of John 21:1-14, referring to the appearance of the Risen One on the Sea of ??Tiberias

The Appearance of the Risen One on the Sea of ??Tiberias (John 21:1-14)

The Gospel of John 21:1-14 describes the third appearance of Jesus to the disciples after his resurrection, which took place on the Sea of ??Tiberias.
This passage of the Gospel is rich in symbolism and theological message, showing the relationship between Jesus and his disciples after the resurrection.

Context and circumstances

After Jesus' death, the disciples return to their previous activities.
Peter, Thomas, Nathanael, the sons of Zebedee and two other disciples are together and Peter decides to go fishing, and the others accompany him.
They fish all night without success.
This return to their daily activities may symbolize their confusion and uncertainty after Jesus' death.

Jesus' intervention

At dawn Jesus stands on the shore, but the disciples do not recognize Him.
Jesus asks them if they have any fish, and when they answer no, he orders them to cast the net on the right side of the boat.
Obedient to His words, the disciples catch such a large number of fish that they are unable to pull the net out.
This miraculous catch of fish recalls an earlier event in Jesus' life, when Peter, at His word, caught a large catch.
Then John recognizes Jesus and tells Peter about it.

Peter's recognition and reaction

Upon hearing that it is the Lord, Peter, who was naked, girds himself and throws himself into the sea to reach Jesus as quickly as possible.
The other disciples arrive in a boat, dragging a net full of fish behind them.
Peter, full of enthusiasm and love for Jesus, cannot wait for the boat to reach the shore.

Feast and dialogue

After going ashore, the disciples see a burning fire with fish and bread on it.
Jesus invites them to breakfast.
The evangelist emphasizes that none of the disciples dared to ask him who he was, because they knew it was the Lord.
Jesus takes the bread and fish and gives them to them.
This meal eaten together has a communal character and resembles the Eucharist, strengthening the bond between Jesus and the disciples.

Symbolism and meaning

1, The Sea of ??Tiberias
symbolizes the life and daily worries of the disciples.

2. The fruitless fishing
symbolizes the toil and fruitlessness of work without the presence and blessing of Jesus.

3. The right side of the boat
- casting the net on the right side at Jesus' command symbolizes obedience to His word and leads to an abundant catch.

4. The abundant catch
is a sign of blessing and God's intervention, showing that with Jesus even difficult tasks become possible.

5. The campfire and meal
symbolize community, love and forgiveness, as well as an announcement of the Eucharist.

6. 153 fish
- this number has various interpretations, but is often understood as a symbol of the fullness and universality of the Church.

Theological message

This event shows several important theological truths:

1. Jesus' initiative
Jesus himself reaches out to the disciples who have returned to their former activities, showing that His love and care do not cease.

2. Obedience to the word of Jesus
The key to success is obedience to the word of Jesus, which leads to abundant fruit.

3. Recognizing Jesus
Faith and love allow us to recognize Jesus, even in ordinary circumstances.

4. Community with Jesus
Eating a meal with Jesus symbolizes deep community and unity with Him.

5. The calling of Peter
After the meal, Jesus entrusts Peter with the pastoral mission, asking him three times about love and commissioning him to feed His sheep.

Summary

The appearance of the Risen One on the Sea of ??Galilee is full of symbolism and profound theological messages.
It shows Jesus' initiative in building a relationship with his disciples, the importance of obedience to His word, and the need for mutual love and community.
This event strengthens faith and hope, showing that the risen Jesus is present in the lives of his disciples, guiding them and blessing their efforts.

 

 

 

 

Flag Counter