20 KWIETNIA

NIEDZIELA, Niedziela Zmartwychwstania Pańskiego

EWANGELIA - J 20, 1-9 (Apostołowie przy grobie Zmartwychwstałego)

Pierwszego dnia po szabacie, wczesnym rankiem, gdy jeszcze było ciemno, Maria Magdalena udała się do grobu i zobaczyła kamień odsunięty od grobu. Pobiegła więc i przybyła do Szymona Piotra oraz do drugiego ucznia, którego Jezus kochał, i rzekła do nich: «Zabrano Pana z grobu i nie wiemy, gdzie Go położono».
Wyszedł więc Piotr i ów drugi uczeń i szli do grobu. Biegli obydwaj razem, lecz ów drugi uczeń wyprzedził Piotra i przybył pierwszy do grobu. A kiedy się nachylił, zobaczył leżące płótna, jednakże nie wszedł do środka.
Nadszedł potem także Szymon Piotr, idący za nim. Wszedł on do wnętrza grobu i ujrzał leżące płótna oraz chustę, która była na Jego głowie, leżącą nie razem z płótnami, ale oddzielnie zwiniętą w jednym miejscu. Wtedy wszedł do wnętrza także i ów drugi uczeń, który przybył pierwszy do grobu. Ujrzał
i uwierzył. Dotąd bowiem nie rozumieli jeszcze Pisma, które mówi, że On ma powstać z martwych.

MEDYTACJA

Maria Magdalena zdezorientowana, przepełniona bezradnością i rozpaczą, biegnie do uczniów z informacją, że zabrano Jezusa. Piotr i Jan zaskoczeni udają się do grobu, jeden wyprzedza drugiego. Po drodze zastanawiają się: co mogło się stać? Ich serca biją mocno. Lęk, niepewność, niedowierzanie i przerażenie mieszają się z nadzieją...

Jan był szybszy i wyprzedził Piotra, przybywając do grobu jako pierwszy. Mógł wejść od razu, ale nie zrobił tego. Czekanie w takiej sytuacji prawdopodobnie nie było łatwe. Niepewność i napięcie rosły. Na szczęście przyszedł właściwy moment na wejście...

Oczy służą do patrzenia, ale nie zawsze potrafią dostrzec to, co jest naprawdę. Jan zobaczył odsunięty od grobu kamień oraz leżące w środku płótna i chustę. Ujrzał tę scenę sercem i uwierzył. Oczy wiary pomogły mu widzieć więcej i odczytać znaki zmartwychwstania...

Pusty grób jest domem wiary, która jest skoncentrowana na Chrystusie, która jest wyznaniem, że Jezus jest Panem i że Bóg wskrzesił Go z martwych. Dlatego pusty grób jest miejscem, które przyciąga uczniów Chrystusa, szczególnie w poranek wielkanocny...

Razem z Janem i Piotrem zechciejmy wejść do wnętrza pustego grobu Chrystusa. Tu właśnie spełniają się wszystkie oczekiwania, marzenia, życzenia
i modlitwy. Tu potwierdza się wiarygodność Boga. Tu dokonuje się cud przebóstwienia tego, co ludzkie, grzeszne, słabe i obumarłe. Jest to źródło radości
i nadziei, że nie jesteśmy sami, że żyjemy z Bogiem i dla Boga...

Towarzyszmy Marii, Piotrowi i Janowi w ich drodze wiary. Najpierw w ich poszukiwaniu Pana w miejscach i w sposób, do jakiego byli przyzwyczajeni, by Go spotkać. Każdy z nas ma takie swoje utarte szlaki, przyzwyczajenia, religijne rytuały, które pozwalają nam doświadczać bliskości i obecności Pana...

Dzień Zmartwychwstania to okazja do doświadczenia, że ‘grób jest pusty’, że przyzwyczajenia i nawyki nie wystarczą. Skonfrontujmy się z tą innością obecności Pana i pozwólmy Mu przemówić do nas poprzez znaki zmartwychwstania...

Maria nie mówi o tym, że ‘zabrano ciało’ Pana. Nie zdaje sobie sprawy, że nikt Go nie zabrał, ale że On usunął kamień z naszych grobów, byśmy zaczęli żyć. Maria żyje swoim wyobrażeniem, podobnie, jak często my żyjemy w okowach przyzwyczajeń, skojarzeń i naszych ‘spodziewaliśmy się, że tak będzie"...

W Ewangelii czytamy opis, gdy Piotr i Jan biegną razem, aby przekonać się, że grób jest rzeczywiście pusty, bo tak im powiedziały kobiety – Maria Magdalena, druga Maria matka Jakuba, Joanna i inne niewymienione z imienia (por. Łk, 1-12). Nie idą majestatycznie, ale biegną z całych sił, aby przekonać się, czy one mówiły prawdę...

Piotr zostaje nieco z tyłu jako starszy, ale przed samym grobem czeka na niego Jan, aby ten wszedł pierwszy, wskazując na jego prymat we wspólnocie. Przekonują się. Uwierzyli. Ich życie, jak i pozostałych apostołów oraz uczniów uciekających od krzyża (wyjątkiem był Jan), którzy zawiedli Przyjaciela, rozpraszających się i niewierzących w to, że przetrwają bez Mistrza, radykalnie się zmienia...

Uczniowie, z czasem, zaczynają tworzyć wspólnotę wokół Jezusa i Piotra. Głoszą Ewangelię. Dzieją się znaki opisane w księdze Dziejów Apostolskich. Tak przemienionych ludzi jak oni, którzy uwierzyli w zmartwychwstanie, było mnóstwo w historii Kościoła. Są wśród nas. Najczęściej dużo nie mówią, ale żyją, dzień po dniu, Zmartwychwstałym i Ewangelią...

Wiecie? Tak, wiemy, znamy niemal na pamięć historię opisaną, opowiedzianą. A jednak, mówiąc i pisząc w czasie przeszłym, nie wiemy, nie znamy. Zmartwychwstałego na da się zamknąć w czasie przeszłym, w 'było'...

Zatem jak Piotr i Jan, jak Maria Magdalena, patrzymy ze zdumieniem na pusty grób i pytamy: gdzie jesteś, Zmartwychwstały Panie? Gdzie Cię szukać?
A gdy znajdziemy, jak powrócić do radości pierwszego spotkania?...

Jesteśmy w lepszej sytuacji od Piotra i Jana. Nasza chrzcielnica nie jest pusta. Jest wypełniona po brzegi wodą Zmartwychwstałego. Wodą, dającą Jego życie. Nasz ołtarz nie jest pusty. Jest wypełniony życiodajnym Chlebem, Panem Zmartwychwstałym. Olej, jakim nas namaszczono nie jest bez zapachu. Od naznaczonej nim głowy rozchodzi się woń Zmartwychwstałego...

W konfesjonale nie zasiada ksiądz. Zasiada w Zmartwychwstały Pan, swoją drogocenną krwią obmywający nas z brudu grzechów. Nasz Kościół nie jest wypełniony po brzegi obecnością grzeszników. Jest wspólnotą, zgromadzoną wokół Zmartwychwstałego Pana. Ciałem żyjącym życiem Głowy...

Pierwszym przejawem Chrystusowego zmartwychwstania okazał się odsunięty od Jego grobu kamień. Ten widok wystarczył Marii Magdalenie, by pobiec „do Szymona Piotra oraz do drugiego ucznia, którego Jezus kochał”. Początkowo pomyślała, że „zabrano Pana” i przeniesiono w inne miejsce...

Jezus został złożony w grobie należącym do słynnego faryzeusza i członka Sanhedrynu Józefa z Arymatei, a Józef mógł ulec politycznej sile żydowskich władz. Na pewno nie życzyły sobie one tego, by wokół ukrzyżowanego Nauczyciela zaczął narastać kult. Jak się okazało, odrzucony kamień zawierał w sobie o wiele większe pokłady świadectwa. Świadczył on o potędze Boga, który posługuje się siłą miłości...

Już w Biblii znany był epizod, gdy Jakub, ogarnięty mocą miłości do swojej przyszłej żony Racheli, sam jeden, wręcz „jedną ręką”, odsunął potężny głaz spoczywający na studni, do której wszyscy docierali, by zaczerpnąć wody dla siebie i swoich zwierząt. Zazwyczaj potrzeba było kilku mężczyzn, by taki kamień odwalić. W obu wypadkach zadziałała potęga miłości. Jakubowi sił dodało uczucie względem ukochanej kobiety...

Bóg ukazał miłość potężniejszą od ludzkiej śmierci. Odsunięcie kamienia z grobowca przechowującego śmierć zwiastowało to, co Bóg zamierzał odtąd uczynić
w ludzkim wnętrzu, przenosząc na nie fakt wskrzeszenia do nowego życia swego Boskiego Syna. „Dam wam nowe serce, kamienne serce wam odbiorę, a dam wam serce z ciała” (por. Ez 36, 26)...

Człowiek był istotą o kamiennym, wiarołomnym sercu. Bóg postanowił siłą Chrystusa dokonać operacji w głębinach jego egzystencji. Serce kamienne, z którym każdy z nas się rodzi, miało zostać zastąpione nowym sercem, czułym i zdolnym do miłości...

Motorem nowego życia w człowieku, jego postaw i sposobu reagowania, jego mentalności i postępowania będzie Duch zmartwychwstałego Pana...

Sparaliżowany grzechem człowiek zostanie mocą Boga uwolniony od paraliżu i teraz będzie mógł chodzić. Bóg okazał się kimś, kto ma moc i władzę nad wszystkim, również, i przede wszystkim, nad chorym i skamieniałym sercem człowieka. To wkrótce miało zrewolucjonizować świat przez przepowiadanie ludziom dobrej nowiny o tym, że Chrystus Zmartwychwstały ma moc zmienić ich życie...

Moc zmartwychwstania Bożego Syna postawi nas na nogi. Bóg jest w stanie sprzeciwić się sile ciążenia pchającej nas zawsze w dół...

„Podczas gdy kamień spada, płomień miłości Bożej wznosi się w górę. Moją siłą ciążenia jest miłość: dokądkolwiek zmierzam, miłość mnie prowadzi. Płoniemy
i idziemy. Ogniem Twoim pałamy i idziemy”. Nic zatem dziwnego, że każdego ze świadków zmartwychwstania ta wiadomość przysposobiła do biegu...

Niewiasty „pobiegły oznajmić to Jego uczniom” (Mt 28, 8). Powiadomieni o tym Piotr i Jan „biegli razem” (J 20, 4). Wszyscy zatem „winniśmy wytrwale biec
w wyznaczonych nam zawodach, patrząc na Jezusa” (por. Hbr 12, 1-2)...

...Jezu, proszę o serce dogłębnie przeniknięte radością ze spotkania z Tobą, Zmartwychwstałym... Proszę o łaskę skonfrontowania się ze swoimi wyobrażeniami i przyzwyczajeniami religijnymi... Dziękuję za wolność ‘odsuwania kamienia’ ze swoich ‘grobów’...

KOMENTARZ AI (Sztucznej Inteligencji) do Ewangelii J 20, 1-9, Apostołowie przy grobie Zmartwychwstałego

Komentarz do Ewangelii Jana 20, 1-9 o apostołach przy grobie Zmartwychwstałego.

Wprowadzenie- pusty grób i początek wiary

W dzisiejszej Ewangelii stajemy w obliczu jednego z najbardziej przełomowych momentów w historii ludzkości – odkrycia pustego grobu.
Zastanówmy się nad reakcjami Marii Magdaleny, Piotra i Jana, które zapoczątkowały wiarę w Zmartwychwstanie.

Wykład - narracja Jana 20, 1-9

Ewangelia Jana opisuje, jak Maria Magdalena przyszła do grobu wczesnym rankiem i zobaczyła, że kamień został odsunięty.
Pobiegła więc do Szymona Piotra i drugiego ucznia, mówiąc: „Zabrano Pana z grobu i nie wiemy, gdzie Go położono”.
Piotr i ów drugi uczeń poszli więc do grobu.
Biegli obydwaj razem, lecz ów drugi uczeń wyprzedził Piotra i przybył pierwszy do grobu.
Wszedł do grobu ów drugi uczeń, który pierwszy przybył do grobu, i zobaczył, i uwierzył; jeszcze bowiem nie rozumieli Pisma, że On musi powstać
z martwych.

Pusty grób - znak nadziei i zwycięstwa

Pusty grób jest znakiem Zmartwychwstania Chrystusa.
Kamień został odsunięty, komora wewnętrzna pusta, płótna na ziemi – to zobaczy Jan, kiedy przyjdzie do grobu z Piotrem: „Ujrzał i uwierzył” (J 20, 8).
I wraz z nim uwierzył Kościół i od tego momentu nigdy nie męczy się przekazywaniem światu tej fundamentalnej prawdy swojej wiary: „Chrystus zmartwychwstał, jako pierwszy spośród tych, którzy zasnęli” (1 Kor 15, 20).
Pusty grób i leżące tam płótna oznaczają, że mocą Bożą ciało Chrystusa uciekło z więzów śmierci i zepsucia.
Przygotowali uczniów na spotkanie ze Zmartwychwstałym Panem.
Pusty grób sam w sobie nie jest bezpośrednim dowodem Zmartwychwstania; nieobecność ciała Chrystusa w grobie można wytłumaczyć inaczej.
Niemniej jednak pusty grób był istotnym znakiem dla wszystkich.
Odkrycie go przez uczniów było pierwszym krokiem do rozpoznania samego faktu Zmartwychwstania.

Ilustracja - początkowe reakcje uczniów

Maria Magdalena, podobnie jak inni uczniowie, miała widzieć Jezusa odrzuconego przez przywódców ludu, aresztowanego, ubiczowanego, skazanego na śmierć i ukrzyżowanego.
Widok Dobroci poddanej ludzkiej złośliwości, prawdy wyśmiewanej przez fałsz, miłosierdzia wykorzystywanego przez zemstę musiał być nie do zniesienia.
Wraz ze śmiercią Jezusa nadzieja wszystkich, którzy Mu zaufali, wydawała się skazana na zagładę.
Piotr i Jan, powiadomieni przez Marię Magdalenę, przybywają do grobu i znajdują płótno w takim położeniu, że wyklucza to przypuszczenie, że ciało zostało skradzione; leżą po prostu płasko na ziemi, pokazując, że święte ciało zniknęło z nich, nie dotykając ich.
Kiedy Jan to zauważa, wierzy (J 20, 3-10).

Zastosowanie - od wątpliwości do wiary w naszym życiu

Doświadczenie uczniów związane z odkryciem pustego grobu odnosi się również do naszej własnej drogi wiary.
Zastanówmy się, jak reagujemy na chwile zwątpienia i niepewności w naszym życiu.

Wezwanie - rzyjęcie Zmartwychwstałego Chrystusa

Przyjmijmy nadzieję i nowe życie ofiarowane przez Zmartwychwstanie Chrystusa.
Starajmy się o osobiste spotkanie ze Zmartwychwstałym Panem, tak jak to uczynili uczniowie.
Pusty grób mówi nam o nadziei, nadziei, która nie zawodzi, ponieważ jest darem Ducha życia (por. Rz 5, 5).

Zakończenie- wezwanie do świadectwa i modlitwy

Podsumowując, pusty grób jest świadectwem zwycięstwa Życia nad śmiercią od prawie dwóch tysięcy lat.
Wraz z Apostołami i Ewangelistami, z Kościołem każdego czasu i miejsca, my również świadczymy i głosimy: „Chrystus zmartwychwstał!
Powstały z martwych już więcej nie umiera; śmierć nad Nim nie ma już władzy” (por. Rz 6, 9).
Słowa te roznieciły na nowo ich wiarę, która prawie w nich zgasła.
Apostołowie powiedzieli Tomaszowi, którego nie było na tym pierwszym niezwykłym spotkaniu: Tak, Pan wypełnił wszystko, co przepowiedział; prawdziwie zmartwychwstał i widzieliśmy Go i dotykaliśmy Go!.
Prośmy o łaskę wiary w Zmartwychwstanie i życia jako świadkowie zwycięstwa Chrystusa nad śmiercią.
Amen.

---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

SUNDAY, Easter Sunday

GOSPEL - J 20:1-9 (The Apostles at the tomb of the Risen One)

On the first day after the Sabbath, very early in the morning, while it was still dark, Mary Magdalene went to the tomb and saw the stone taken away from the tomb. She ran and came to Simon Peter and to the other disciple, whom Jesus loved, and said to them, "They have taken away the Lord out
of the tomb, and we do not know where they have laid him."
So Peter and the other disciple went out and went to the tomb. They both ran together, but the other disciple outran Peter and came first to the tomb. And stooping down, he saw the linen cloths lying there, but he did not go in.
Simon Peter also came, following him. He entered the tomb and saw the linen cloths lying there, and the cloth that had been around His head, not lying with the linen cloths but rolled up in a separate place. Then the other disciple, who had arrived at the tomb first, also entered. He saw and believed. For
as yet they did not understand the Scripture that says that He must rise from the dead.

MEDITATION

Mary Magdalene, disoriented, filled with helplessness and despair, runs to the disciples with the information that Jesus has been taken away. Peter and John, surprised, go to the tomb, one ahead of the other. On the way they wonder: what could have happened? Their hearts are beating fast. Fear, uncertainty, disbelief and terror are mixed with hope...

John was faster and overtook Peter, arriving at the tomb first. He could have entered immediately, but he did not. Waiting in such a situation was probably not easy. The uncertainty and tension grew. Fortunately, the right moment came to enter...

The eyes are for seeing, but they are not always able to see what is really there. John saw the stone rolled away from the tomb and the linen cloth and cloth lying inside. He saw this scene with his heart and believed. The eyes of faith helped him see more and read the signs of resurrection...

The empty tomb is the home of faith, which is focused on Christ, which is the confession that Jesus is Lord and that God raised him from the dead. That
is why the empty tomb is a place that attracts the disciples of Christ, especially on Easter morning...

Together with John and Peter, let us enter the interior of Christ's empty tomb. It is here that all expectations, dreams, wishes and prayers are fulfilled. Here God's credibility is confirmed. Here the miracle of the divinization of what is human, sinful, weak and dead takes place. It is a source of joy and hope that we are not alone, that we live with God and for God...

Let us accompany Mary, Peter and John on their journey of faith. First, in their search for the Lord in the places and ways they were accustomed
to encountering Him. Each of us has our own beaten paths, habits, religious rituals that allow us to experience the Lord's closeness and presence...

The Day of Resurrection is an opportunity to experience that the "tomb is empty", that habits and customs are not enough. Let us confront this otherness
of the Lord's presence and let Him speak to us through the signs of resurrection...

Mary does not speak of the Lord's "body being taken away". She does not realize that no one took Him away, but that He removed the stone from our graves so that we could begin to live. Mary lives in her imagination, just as we often live in the shackles of habits, associations and our "we expected it to be so"...

In the Gospel we read the description of Peter and John running together to see that the tomb is indeed empty, because that is what the women had told them - Mary Magdalene, the other Mary, the mother of James, Joanna and others not mentioned by name (cf. Lk, 1-12). They do not go majestically, but they run with all their might to see if they were telling the truth...

Peter is a bit behind as the older one, but John is waiting for him in front of the tomb so that he can enter first, indicating his primacy in the community. They are convinced. They believed. Their lives, like the other apostles and disciples who fled the cross (John was an exception), who disappointed their Friend, who got distracted and did not believe that they would survive without the Master, change radically...

The disciples, from sometimes, they begin to create a community around Jesus and Peter. They preach the Gospel. The signs described in the book of Acts
of the Apostles occur. There have been many such transformed people in the history of the Church, who believed in the resurrection. They are among us. Most often they do not say much, but they live, day after day, with the Risen One and the Gospel...

Do you know? Yes, we know, we know the story described, told, almost by heart. And yet, speaking and writing in the past tense, we do not know, we do not know. The Risen One cannot be enclosed in the past tense, in 'was'...

So like Peter and John, like Mary Magdalene, we look with amazement at the empty tomb and ask: where are you, Risen Lord? Where can we look for you? And when we find you, how can we return to the joy of the first meeting?...

We are in a better situation than Peter and John. Our baptismal font is not empty. It is filled to the brim with the water of the Risen One. Water that gives His life. Our altar is not empty. It is filled with the life-giving Bread, the Risen Lord. The oil with which we are anointed is not without a scent. The scent
of the Risen One spreads from the head marked with it...

A priest does not sit in the confessional. The Risen Lord sits in it, washing us from the dirt of sins with his precious blood. Our Church is not filled to the brim with the presence of sinners. It is a community gathered around the Risen Lord. A body living with the life of the Head...

The first manifestation of Christ's resurrection was the stone rolled away from His tomb. This sight was enough for Mary Magdalene to run "to Simon Peter and to the other disciple whom Jesus loved." At first she thought that "the Lord had been taken away" and moved to another place...

Jesus was placed in the tomb belonging to the famous Pharisee and member of the Sanhedrin Joseph of Arimathea, and Joseph could have succumbed to
the political power of the Jewish authorities. They certainly did not want a cult to grow around the crucified Teacher. As it turned out, the rejected stone contained much greater layers of testimony. It testified to the power of God, who uses the power of love...

The Bible already knows the episode when Jacob, overcome by the power of love for his future wife Rachel, single-handedly, practically "with one hand", rolled away a huge boulder resting on a well, which everyone went to to draw water for themselves and their animals. Usually, several men were needed to roll away such a stone. In both cases, the power of love came into play. Jacob was given strength by his feelings for his beloved woman...

God showed a love more powerful than human death. The removal of the stone from the tomb that held death foretold what God intended to do from then on in the human interior, transferring to it the fact of the resurrection of his Divine Son to new life. "I will give you a new heart, I will take the heart of stone from you and give you a heart of flesh" (cf. Ez 36:26)...

Man was a being with a heart of stone, unfaithful. God decided, through the power of Christ, to perform an operation in the depths of his existence. The heart of stone with which each of us is born was to be replaced by a new heart, sensitive and capable of love...

The driving force of the new life in man, his attitudes and way of reacting, his mentality and behavior, will be the Spirit of the Risen Lord...

Paralyzed by sin, man will be freed from paralysis by the power of God and will now be able to walk. God has shown himself to be someone who has power and authority over everything, including, and above all, over the sick and petrified heart of man. This was soon to revolutionize the world by announcing to people the good news that the Risen Christ has the power to change their lives...

The power of the resurrection of God's Son will put us back on our feet. God is able to defy the force of gravity that always pushes us down...

"While a stone falls, the flame of God's love rises upward. My gravitational force is love; wherever I go, love carries me. We are on fire and we go.
We are on fire with your fire and we go." It is no wonder that each of the witnesses of the resurrection was prepared to run by this news...

The women "ran to tell his disciples" (Mt 28:8). Peter and John, informed of this, "ran together" (Jn 20:4). All of us, therefore, “must run with perseverance the race marked out for us, looking unto Jesus” (cf. Heb 12:1-2)...

...Jesus, I ask for a heart thoroughly permeated with the joy of meeting You, the Risen One... I ask for the grace to confront my religious ideas and habits... Thank you for the freedom to ‘roll away the stone’ from my ‘graves’...

AI (Artificial Intelligence) COMMENTARY on the Gospel of John 20:1-9, The Apostles at the Tomb of the Risen One

Commentary on the Gospel of John 20:1-9 about the Apostles at the Tomb of the Risen One.

Introduction - the empty tomb and the beginning of faith

In today's Gospel, we face one of the most groundbreaking moments in human history - the discovery of the empty tomb.
Let us reflect on the reactions
of Mary Magdalene, Peter and John, which initiated faith in the Resurrection.

Exposition - narrative of John 20:1-9

The Gospel of John describes how Mary Magdalene came early to the tomb and saw that the stone had been rolled away.
So she ran to Simon Peter and the other disciple, saying, "They have taken the Lord out of the tomb, and we do not know where they have laid him."
So Peter and the other disciple went to the tomb.
They both ran together, but the other disciple outran Peter and came first to the tomb.
The other disciple, who had come first to the tomb, entered the tomb and saw and believed; for they did not yet understand the Scripture that He must rise from the dead.

The empty tomb - a sign of hope and victory

The empty tomb is a sign of Christ's Resurrection.
The stone has been rolled away, the inner chamber empty, the linen cloths on the ground - this is what John will see when he comes to the tomb with Peter: "He saw and believed" (Jn 20:8).
And with him the Church believed and from that moment on has never tired of communicating to the world this fundamental truth of its faith: "Christ has risen from the dead, the first fruits of those who have fallen asleep" (1 Cor 15:20).
The empty tomb and the linen cloths lying there signify that by God's power the body of Christ escaped the bonds of death and corruption.
They prepared the disciples for their encounter with the Risen Lord.
The empty tomb itself is not direct evidence of the Resurrection; the absence of Christ's body in the tomb can be explained in other ways.
Nevertheless, the empty tomb was an important sign for everyone.
Its discovery by the disciples was the first step towards recognizing the fact of the Resurrection itself.

Illustration - the initial reactions of the disciples

Mary Magdalene, like the other disciples, is said to have seen Jesus rejected by the leaders of the people, arrested, scourged, condemned to death
and crucified.
The sight of Goodness subjected to human malice, truth ridiculed by falsehood, mercy exploited by revenge must have been unbearable.
With the death of Jesus, the hope of all who trusted in Him seemed doomed.
Peter and John, informed by Mary Magdalene, arrive at the tomb and find the linen cloth in such a position that it excludes the assumption that the body had been stolen; they simply lie flat on the ground, showing that the holy body has disappeared from them without touching them.
When John notices this, he believes (Jn 20:3-10).

Application - from doubt to faith in our lives

The disciples’ experience of discovering the empty tomb also applies to our own journey of faith.
Let us reflect on how we respond to moments of doubt and uncertainty in our lives.

The call - accepting the Risen Christ

Let us accept the hope and new life offered by the Resurrection of Christ.
Let us seek a personal encounter with the Risen Lord, as the disciples did.
The empty tomb speaks to us of hope, a hope that does not disappoint, because it is a gift of the Spirit of life (cf. Rom 5:5).

Conclusion - a call to witness and prayer

In conclusion, the empty tomb has been a testimony to the victory of Life over death for almost two thousand years.
Together with the Apostles and Evangelists, with the Church of every time and place, we too bear witness and proclaim: “Christ is risen!
He who was raised from the dead dies no more; death no longer has power over him” (cf. Rom 6:9).
These words rekindled their faith, which had almost died out in them.
The Apostles said to Thomas, who was not present at that first extraordinary meeting: Yes, the Lord has fulfilled everything he had predicted; he is truly risen, and we have seen him and touched him!
Let us ask for the grace to believe in the Resurrection and to live as witnesses of Christ’s victory over death.
Amen.

 

 

 

 

Flag Counter