12 KWIETNIA
SOBOTA, Dzień powszedni EWANGELIA - J 11, 45-57 (Jezus umrze, aby zgromadzić rozproszone dzieci Boże) Wielu spośród Żydów przybyłych do Marii, ujrzawszy to, czego Jezus dokonał, uwierzyło w Niego. Niektórzy z nich udali się do faryzeuszów i donieśli im, co Jezus uczynił. MEDYTACJA "Kajfasz, który w owym roku był najwyższym kapłanem (...) wypowiedział proroctwo, że Jezus miał umrzeć za naród, a nie tylko za naród, ale także, by rozproszone dzieci Boże zgromadzić w jedno. Tego więc dnia postanowili Go zabić" (J 11, 49-52)... Jezus wie, że powoli zbliża się Jego godzina. Dokoła Niego panuje chaos, ludzie ulegają różnym emocjom. Faryzeusze kłócą się, debatują, nie wiedzą, co zrobić. Uczniowie również są zagubieni, nie rozumieją, dlaczego Jezus nagle przerywa publiczną działalność. On jest jednak spokojny, nawet pośród przeciwności... Jezus ma oddać życie za naród i jest tego świadomy. Po to przyszedł na świat. To jednak z pewnością trudna decyzja. Trzeba się z nią zmierzyć. Do podjęcia wymagających zadań należy się przygotować. Jezus spędza czas z Ojcem i przyjaciółmi. Pozwala sobie na 'marnowanie czasu'... Nikt nie lubi porażek, sytuacji, które potoczyły się nie po naszej myśli. Pojawia się wówczas złość, nerwy i pytanie dlaczego? To są emocje. Jednak z czasem gdy staramy się spojrzeć na siebie oczami cierpiącego Jezusa, dochodzimy do wniosku, że to przykre doświadczenie było potrzebne i tym samym potwierdzamy prawdziwość słów: 'wszystko jest po cos'... W przypadku męki i śmierci Jezusa nie mamy wątpliwości, że były one potrzebne. Jezus do końca wypełnił wolę Boga... Wskrzeszenie Łazarza było cudem dokonanym w obecności wielu osób. Część przyjęło to z wiarą, ale byli też tacy, którzy donieśli na Jezusa do faryzeuszów. Znak był ewidentny, a jednak reakcje były różne. Byli ci, których uważano za niewidomych, a jednak uwierzyli oraz ci, którzy uważali się za widzących, Arcykapłan Kajfasz wypowiedział proroctwo, że śmierć Jezusa jest nie tylko za Żydów, ale za ‘wszystkich’, za ludzkość, a mimo to pozostał w swojej ślepocie Arcykapłan Kajfasz jest tragiczną postacią. Pomimo, iż wypowiada słowa proroctwa, pozostaje zamknięty na prawdę i brnie w uporze. Widzimy to po jego roli Kiedy źle się dzieje, kiedy atmosfera się zagęszcza, przyszłość wydaje się niepewna, narastają trudności, wtedy przestajemy myśleć o nawróceniu. Jednak Jezus nas ochroni tak, jak pasterz owce, to On nas prowadzi, to Jego droga, Jego sposób załatwiania spraw... Zerwanie z grzechem nie jest tak radykalne, jak byśmy chcieli. Rozkłada się czasem na wiele małych, zdawałoby się nieważnych, elementów, wymogów chwili, które same w sobie nie wydają się takie ważne, a przede wszystkim nie są efektowne, nie wydają się powodem do dumy... Świat ma wiele sposobów na to, aby nam zaszkodzić, aby nas wykorzystać, oskarżyć. Sposób na to, aby przetrwać, zwyciężyć, jest tylko jeden: uwierzyć... Przestrzeń staje się święta dzięki obecności Boga, który ją wypełnia. On pozostaje wobec niej wolny, w żaden sposób nie jest przez nią determinowany. Tym samym nigdy przestrzeń Jego przebywania nie jest naszą własnością ani nikt z ludzi nie posiada mocy, by usunąć Jego obecność. Najwyższy kapłan nie broni Boga, broni swoją koncepcję Bożego przebywania i swojego rozpoznania Bożych rozwiązań... Najwyższy kapłan zapomniał, że stoi przed Panem całego świata i nie pomyślał, że warto zweryfikować u źródła swoje opinie. Pomysł poświęcenia człowieka za naród (nie siebie, lecz innego) również nie ma nic wspólnego z myśleniem Boga, Dawcy i Pana życia. Wpuszczone tu zło poniesie jednak totalną klęskę ...Jezu, proszę o głęboką duchową więź z Tobą przygotowującym się na mękę... Proszę o dostrzeganie śladów życia w rzeczywistości, która mnie otacza... Dziękuję za tych, którzy budzą we mnie wielkie pragnienia... KOMENTARZ AI (Sztucznej Inteligencji) do Ewangelii J 11, 45-57, Jezus umrze, aby zgromadzić rozproszone dzieci Boże Wprowadzenie - Zgromadzenie rozproszonych Dzieci Bożych Dzisiejsza Ewangelia według św. Jana (11, 45-57) prowadzi nas do głębokiej refleksji nad ofiarą Jezusa, która ma na celu zgromadzenie rozproszonych dzieci Bożych w jedno. Ekspozycja - Fabuła gęstnieje Ewangelia Jana 11, 45-57 opisuje reakcje na wskrzeszenie Łazarza i spisek mający na celu zabicie Jezusa. Wielu Żydów, którzy widzieli ten cud, uwierzyło Proroctwo Kajfasza - Śmierć za jedność Kajfasz, arcykapłan, wypowiedział proroctwo, że Jezus umrze za naród, ale także po to, aby zebrać w jedno rozproszone dzieci Boże. Ofiara Miłości i Posłuszeństwa Śmierć Jezusa jest ofiarą miłości i posłuszeństwa, która pojednuje ludzkość z Bogiem. Zastosowanie - Kościół jako siła zbierająca Kościół jest narzędziem w zbieraniu rozproszonych dzieci Bożych, dążąc do jedności i pojednania. Wezwanie - Życie jako zjednoczone Dzieci Boże Przyjmijmy swoją rolę w budowaniu jedności i żyjmy jako dzieci Boże. Zakończenie - Wezwanie do jedności i modlitwy Podsumowując, ofiara Jezusa na krzyżu jest wyrazem miłości i posłuszeństwa, mającym na celu zgromadzenie wszystkich rozproszonych dzieci Bożych --------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------- SATURDAY, Weekday GOSPEL - Jn 11:45-57 (Jesus will die to gather the scattered children of God) Many of the Jews who had come to Mary, when they saw what Jesus had done, believed in Him. Some of them went to the Pharisees and reported to them what Jesus had done. MEDITATION "Caiaphas, who was high priest that year (...) prophesied that Jesus should die for the nation, and not only for the nation, but also to gather into one Jesus knows that his hour is slowly approaching. There is chaos around him, people are overcome with various emotions. The Pharisees are arguing, debating, not knowing what to do. The disciples are also lost, they do not understand why Jesus suddenly interrupts his public ministry. However, he is calm, even in the midst of adversity... Jesus is to give his life for the nation and he is aware of this. He came into the world for this. However, it is certainly a difficult decision. It must be faced. One must prepare to undertake demanding tasks. Jesus spends time with the Father and friends. He allows himself to 'waste time'... Nobody likes defeats, situations that did not go as we expected. Then anger, nerves and the question why appear? These are emotions. However, over time, when we try to look at ourselves through the eyes of the suffering Jesus, we come to the conclusion that this unpleasant experience was necessary and thus confirm the truth of the words: 'everything has a purpose'... In the case of Jesus' suffering and death, we have no doubt that they were necessary. Jesus fulfilled God's will to the end... The raising of Lazarus was a miracle performed in the presence of many people. Some accepted it with faith, but there were also those who reported Jesus to the Pharisees. The sign was obvious, and yet the reactions were different. There were those who were considered blind, but believed, and those who considered themselves seeing, but were blind, rejected the obvious sign... The high priest Caiaphas prophesied that Jesus' death was not only for the Jews, but for 'all', for humanity, and yet he remained blind and stubborn. Ultimately, it is man who chooses his fate, his destiny... The high priest Caiaphas is a tragic figure. Despite speaking the words of prophecy, he remains closed to the truth and persists in his stubbornness. We see this in his role in condemning Jesus and denying the resurrection. Stubbornness is a 'diabolical' mark in our lives... When things go wrong, when the atmosphere becomes thick, the future seems uncertain, difficulties increase, then we stop thinking about conversion. However, Jesus will protect us just as a shepherd protects his sheep, he is the one who leads us, it is his way, his way of dealing with matters... Breaking up with sin is not as radical as we would like. It is sometimes broken down into many small, seemingly unimportant elements, the demands The world has many ways to harm us, to exploit us, to accuse us. There is only one way to survive, to win: to believe... Space becomes sacred thanks to the presence of God who fills it. He remains free from it, is not determined by it in any way. Thus, the space of His presence is never our property, nor does any human have the power to remove His presence. The high priest does not defend God, he defends his concept of God's presence and his recognition of God's solutions... The high priest forgot that he stands before the Lord of the whole world and did not think that it would be worth verifying his opinions at the source. The idea of ??sacrificing a man for the nation (not himself, but another) also has nothing in common with the thinking of God, the Giver and Lord of life. However, the evil let in here will suffer a total defeat in the resurrection of Jesus. It is worth remembering this... ...Jesus, I ask for a deep spiritual bond with You preparing for the suffering... I ask for the perception of traces of life in the reality that surrounds me... AI (Artificial Intelligence) COMMENTARY on the Gospel of John 11:45-57, Jesus will die to gather the scattered children of God Introduction - The gathering of the scattered children of God Today's Gospel according to John (11:45-57) leads us to a profound reflection on the sacrifice of Jesus, which is intended to gather the scattered children Exposition - The plot thickens The Gospel of John 11:45-57 describes the reactions to the raising of Lazarus and the conspiracy to kill Jesus. Caiaphas' Prophecy - Death for Unity Caiaphas, the high priest, prophesied that Jesus would die for the nation, but also to gather into one the scattered children of God. Sacrifice of Love and Obedience The death of Jesus is a sacrifice of love and obedience that reconciles humanity with God. Application - the Church as a gathering force The Church is an instrument in gathering the scattered children of God, striving for unity and reconciliation. Call - Life as United Children of God Let us accept our role in building unity and live as children of God. Conclusion - Call to unity and prayer In conclusion, Jesus' sacrifice on the cross is an expression of love and obedience, aimed at gathering all the scattered children of God into one.
|